سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اواز قطره
 
عمری م .ح .ب بوده ام وحال تصمیم گرفتم محب بودنم را جشن خون بگیرم در فکر یک جشنم ...

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

مرحوم حضرت ایت الله خوشوقت در غربت پس از تحمل چندین روز بیماری و...جان به جان افرین تسلیم کردند وبه اغوش معشوقش نائل...

واین امر باعث شد تامل بیشتری بر زندگی ایشان و سیره ایشان داشته باشم به این نتیجه برسم که مثل همیشه پاییز وزمستون وروزهای مات وغیر واضح تموم میشه واون چه باقی میمونه روسیاهیه برای ذغال ....

امروز که چرخ میزدم در نت و... دیدم بسیاری از مدعیان به ظاهر هیاتی ومذهبی ایشون رو به اهل سنت ووهابی ها نسبت دادند ولعنشون کردند وحتی صفات بسیار زشتی رو به ایشون نسبت دادند و...

خوب باید عرض بشه دوستان عزیز در اسلام یکی از علت های  برتری شیعه بر سنی  همینه که در شیعه فقاهت وتحقیق وازادی استدلال و...هیچ وقت پایان نگرفته  وهمواره ادامه داره وهمین باعث  پویایی فقه و..در شیعه شده است

وصرف این که  یک استاد بزرگ حتی مجتهدی از اعاظم در مسائل دینی وتحقیقی نظری داشته واستدلالی کرده و با استفاده از قران سنت اجماع عقل و در مرحله بعد اصول عملیه و...طی سالها تحصیل وزحمت وصرف عمر در راه تحقیق وکسب معارف ناب به این نتیجه رسیده باشد دلیل به این نیست که بقیه در سالهای بعد و... چون این عالم درجه یک به این نتیجه رسیده همینطور استدلال کنند ونظر ایشان رو تکرار کنند بلکه موظف به استدلال واجتهاد جداگانه واعلام نتیجه  ان هستند  هر چند نتیجه ای که میگیرند با نظر کل علمای گذشته مخالف باشد بلا مانع هست و...

ویک تفاوت وبرتری دیگر شیعه بر سنی و... در همین است که علمای شیعه در این راه اگر به حقیقت برسند ماجورند به همراه کسانی که از انها تقلید کرده اند واگر هم نرسند معذورند و...به خلاف اهل سنت که نظرشان این است هر چه مفتی فتوا دهد جبرئیل لوح محفوظ را پاک میکند ونظر ان مفتی را مینویسد به جای حقیقت در واقع قائلند که حقیقت با فتوای مفتی انها تغییر میکند وجبرئیل وخدا نعوذ بالله نوکر و بنده مفتی های سرتا پا...انهایند هر چند که اون مفتی حتی شرایط معمولی برای امام جماعت ایستادن رو هم نداشته باشه و....  

مخلص کلام وجان کلام بنده حقیر این است که اگر حتی این مرحوم بزرگوار با این پیشینه علمی وتحقیقی نظر به نبودن و وجود نداشتن حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها میدادند که ندادند یک نتیجه تحقیقاتی بوده وجای ایراد به ان نیست ودر این ضمینه  فقط  علمای هم ردیف ایشون اجازه اظهار نظر دارند که البته اظهار نظرات مستدل انها باطل کننده نظر ایشان نخواهد بود اما باید دقت داشت که ایشون منکر وجود بی بی ویا نسبت ایشون با حضرت امام حسین نشدند واین کلیپ پخش شده از صدا وسیما کلیپ میکس شده فیلتر شده صحبتهای ایشون بود که به صورت مرموزی در شب منسوب به بی بی پخش شد و حتی نظرخود بنده مفلوک رو نسبت به ایشون عوض کرده بود وحتی اگر ایشون نظر به  نبود میدادند صدا و سیما حق پخش نداشت در رسانه عمومی....وبالا بریم پایین بیایم صدا وسیما مقصر بوده...

انصافا دوستان بد کردیم  حالا که ایشون از دنیا رفتند ما مردم زنده کش مرده پرست چه کار میتونیم بکنیم....

 بنده اصل صحبت ایشون رو بدون سانسور که ناقصش رو صدا وسیما پخش کرده بود دیده بودم اخیرا ومتوجه اجتهادی بودن دلایلشون شدم که جای پخشش اون هم با این وضعیت در صدا وسیما نبود ....

چون مردم عوام نمیدونند این مطالبی رو که بنده به کمی از اون در متن بالا اشاره کردم وقدرت درک این مطالب برای اونها به صورت کامل نیست...

در پایان میپردازم به  تکه ای از صحبت ایشون بعد از مطلع شدنشون از پخش ناصحیح صحبتهاشون در صدا وسیما ولی حیف که معمولا چیزی اگر منجر به تخریب کسی باشه همه کمال همکاری رو برای پخش اون میکنیم اما چیزی که منجر به تبرئه کسی بشه  بعد از توهین های مکرر وتهدید به قتل وتعطیلی درس  اخلاق وشکسته شدن احترام یک استاد اخلاق وعالم شیعه وحتی بعد از مرگ این انسان وارسته  که چه بسا به دلیل ناراحتیهای پیش امده به خاطر این خیانت به امانت صحبتهایش و سو استفاده  بزرگی که از اون در زمینه رد حضرت بی بی سلام الله علیها شد باشه وبه عبارتی این مسائل باعث دق کردن ایشون شده باشه در بین شکوه به در گاه ائمه بقیع ومناجات با حضرت احدیت در خواست مرگ کرده باشد و....

صحبتی که ماه ها پنهان ماند چه بود:

آیت‌الله خوشوقت ره : ای کاش از خود ما سؤال می‌کردند منظور ما چه بوده است و بعد زبان به لعن و ناسزای ما باز می‌کردند.

 50 سال است که در مسجد ما روضه حضرت رقیه و خرابه شام را می خوانند و ما گریه و عزاداری می کنیم .

در پی پخش بخشی از جلسات پرسش و پاسخ آیت الله خوشوقت از صدا و سیما و شیطنت صورت گرفته در خصوص اظهار نظر ایشان پیرامون شخصیت والای حضرت رقیه سلام الله علیها، و هجمه های صورت گرفته به ساحت این عالم بزرگوار، جلسه ای در این زمینه بین دو تن از روحانیون بزرگوار، حجج اسلام میرزامحمدی و سید عباس موسوی مطلق و حضرت آیت الله خوشوقت هفته گذشته ان زمان  به صورت خصوصی برگزار گردیده بود  که دراین جلسه آیت الله خوشوقت سخنانی را درباره تحریف صورت گرفته بیان کرده بودند.

در جلسه ای که بعد پایان این جلسه بین حجج اسلام میرزامحمدی و شاگردان ایشان در مرکز آموزش مداحی حسین جان برگزار می شود، حجت اسلام میرزامحمدی واکنش آیت الله خوشوقت درباره این تحریف صورت گرفته اعلام می کند.

آیت الله خوشوقت در این جلسه به برنامه صدا و سیما اشاره می کند و از اختلاف 180 درجه صحبت های منتشر شده با اصل سخنان می گوید و خطاب به کسی که این صحبت ها را منتشر کرده است می گوید: کسی که این کار را کرده است، بنده آن را حلال نخواهم کرد.

متن کامل سخنان آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه در این جلسه خصوصی به شرح ذیل است:

اولا بنده معتقد به ایشان هستم، و این دختر را از عائله امام حسین می دانم، و قبر ایشان هم از مسلمات است، و دو جریان باعث دگرگونی شام و تغییر رفتار یزید شد، یکی خطبه امام سجاد (ع)، که در این خطبه ایشان پیغمبر را با عظمت یاد کردند و انتصاب خود را به پیغمبر بیان نمودند، و دیگری جریان دختر مظلوم امام حسین (ع) بود.

 ثانیا 50 سال است که در مسجد ما روضه حضرت رقیه و خرابه شام را می خوانند و ما گریه و عزاداری می کنیم برای ایشان، و یک کلام هم در این 50سال چیزی نگفته ایم.

ثالثا بنده منظورم این بود که بعضی که ایشان را دختر امام نمی دانند، شاید ایشان را یکی از اصحاب سید الشهدا بدانند.{در تاریخ کسی به طور کامل منکر وجود ایشان نشده وحداقل نظر به انتصاب ایشان به اصحاب داشته اند }

ولی اصل وجود این دختر مسلم و قطعی است؛ ای کاش از خود ما سوال می کردند منظور ما چه بوده است، و بعد زبان به لعن ناسزای ما باز میکردند.

گفته اند من منکر ایشان هستم؛ (در حال گریه کردن) من کجا این حرف ها را زده ام، بنده منکر وجود ایشان نبوده ام و نیستم.

برخی یافته های موجود :

تهران- حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مورد جایگاه و شخصیت زنده یاد آیت الله خوشوقت گفت: وی از چهره های نورانی که علما و عملا جزء وجاهت های جامعه ما و حسنات زمان به حساب می آیند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی،صدیقی در وصف ویژگی های اخلاقی آیت الله خوشوقت افزود: ایشان در بعد نقلی، عقلی، معرفتی، عملی و خودساختگی، برجستگی دارد.
وی ادامه داد: در بعد علمی، بحمدالله از درجه بالا و والای فقها و اجتهاد برخوردار بوده و در بعد عرفان، اخلاق و سیر و سلوک، جزء نخستین کسانی بودند که مرحوم آیت الله علامه بزرگوار آیت الله سیدمحمد حسین طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان را یافتند.
صدیقی ادامه داد: آنها که ایشان را از نزدیک می شناسند و یا وصف حال ایشان را شنیده اند صبر و حوصله و سعه صدر کم نظیرشان را در برخورد با مردم می ستایند.

اصرار فراوان شهید بزرگوار آیت الله قدوسی جهت بازگرداندن ایشان به قم و برپایی کرسی درس اخلاق و تربیت طلاب فاضل حاکی از مراتب معنوی ایشان به شمار می رود.
** نظر رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه آیت الله خوشوقت

734901_506275382745300_858990079_n.jpg


صدیقی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب فرمودند: در طوفان ها نمی توانید خود را حفظ کنید و باید به کسی و یا جایی وصل باشید، گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین گفتند در طوفان ها خود را به آیت الله خوشوقت وصل کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره نظر رهبر معظم انقلاب درخصوص جایگاه آیت الله خوشوقت می گوید: چند وقت قبل به همراه تعدادی از طلاب به خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم ، حضرت آقا فرمودند تنها به علم و اراده خودتان تکیه نکنید طوفان ها زیاد است و این طوفان ها گاهی اوقات سخت می شود و در این طوفان ها نمی توانید خود را حفظ کنید و باید در این اوقات خودتان را به کسی و یا جایی وصل کنید که شما را حفظ کنند، بعد بنده به حضرت آقا گفتم از چه کسی استفاده کنیم؟ رهبر معظم انقلاب در پاسخ گفتند؛ در طوفان ها خود را به آیت الله خوشوقت وصل کنید.
آیت الله خوشوقت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حکمی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ویژه ایشان در ستاد انقلاب فرهنگی منصوب شد.
این عالم فقید از آن پس نیز بیشتر در زمینه های فرهنگی و ارشاد و هدایت جوانان و تربیت فضلای حوزه علمیه و دانشجویان مستعد ایفای وظیفه کرد و مسجد وی کانون آمد و شد جان های ارادتمند و جوانان انقلابی و پر شوری شد که از زلال صحیفه سجادیه، خطبه های نهج البلاغه، روایات و آیات و توضیح و تفسیر آیات نورانی قرآن سیراب شدند.

تاکید نسبت به آرا و اندیشه های امام خمینی (ره)، حمایت و پشتیبانی از مواضع و دیدگاه های مقام معظم رهبری، از وی چهره ای محکم و انقلابی ساخت. بصیرت ایشان نسبت به جریانات سیاسی و ترفندهای دشمنان سبب شد تا این عالم وارسته مورد مشورت بسیاری از شخصیت های سیاسی و نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد.
دوری از ظواهر مادی و دنیایی و تاکید بر ساده زیستی و مردمداری و ارتباطات بی تکلف مردم با ایشان از جمله ویژگی هایی است که سبب توجه قلوب ارادتمندان و جوانان به این شخصیت اخلاقی شد.
آیت الله خوشوقت که برای انجام عمره مفرده به عربستان عزیمت کرده بود، یکشنبه 29 بهمن ماه بعد از انجام اعمال عمره به دلیل عارضه نارسایی کلیوی و مشکلات تنفسی ناشی از دیابت در بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه بستری شد و صبح امروز دارفانی را وداع گفت .
آیت الله خوشوقت در سال 1305 هجری شمسی متولد و پس از تحصیلات روز به فراگیری علوم حوزوی پرداخت. شور و شوق آموختن معارف دینی و استفاده از عنایات خاصه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) ایشان را پس از پنج سال تحصیل در تهران به آشیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فراخواند.

وی حکمت و فلسفه را نیز در محضر مفسر کبیر قرآن، عالم ربانی علامه طباطبایی آموخت، از آنجا که زینت علم با عمل صالح است و اخلاق و تهذیب نفس زیور مردان پاک آن روزگار، ایشان نیز با مدد از توفیق الهی پای همت در مسیر خودسازی و سیر و سلوک نهاد. انفاس ملکوتی مرد فرزانه، معلم اخلاق مرحوم آیت الله علامه طباطبایی ایشان را بیش از دیگران همچون شهید علامه مرتضی مطهری با دقایق و رموز اخلاق و درجات عرفان آشنا ساخته و همین امر، ایشان را مورد توجه و محبت ویژه علامه قرار داد.
وی پس از فراگیری علوم معقول و منقول و آشنایی با لطایف حکمت و اخلاق و عرفان و پس از نایل شدن به مقام معنوی اجتهاد به تهران بازگشت. اقامت در تهران، برپایی نماز جماعت در مسجد امام حسن مجتبی (ع)، تربیت طلاب و فضلای حوزه حوزه علمیه، درس اخلاق و توجه به خواسته ها و حاجات مردم، انس با جوانان، بسیجیان و رزمندگان، خانواده های شهدا در طول بیش از چهل سال از ایشان چهره ای دوست داشتنی و مردمی ساخت.

چه کسانی و با چه اهدافی به تخریب ایت الله خوشوقت روی آوردند؟

هراز نیوز :بیان ما قاصر از این است که بخواهیم درباره شخصیت و جایگاه والای عالم ربانی حضرت ایت الله خوشوقت (حفظه الله) زبان به سخن گشاییم.
در حالیکه عشق و محبت ایشان به پیغمبر و ال پیغمبر بر کسانیکه با ایشان ارتباط داشته اند، پوشیده نیست، ولی در این ایام شاهدیم که حملات گسترده و بی سابقه ای بر علیه این عالم جلیل القدر، انهم به بهانه صحبت ایشان در رابطه با حضرت رقیه (سلام الله علیها) در رسانه ملی، میشود.
اگر بخواهیم نگاهی به حمله کنندگان به ایت الله خوشوقت بیاندازیم، انچیزی که بیشتر به چشم می اید این است که اکثر و یا همه انها از جریانهایی هستند که عملا با تفکر سکولاریزم  خود را از مسائل سیاسی جدا نموده و کمترین واکنشی بر علیه دشمنان دین و نظام که همان یزید زمان امریکا (به تعبیر شهید مطهری) و ایادی داخلی و خارجی شان نشان نداده و نمیدهند و چه بسا برخی از اینها پناهگاه خوبی برای این افراد میباشند. جریانی در زمان فتنه 88 که اساس اسلام و انقلاب در خطر بود با سکوت معنادار و احیانا حمایت خود، عملا وفاداری خود را به اسلام نشان دادند و ثابت کردند که اگر در مقابل لشکر امام حسین بودند چگونه وفاداری خود را نشان میدادند. همین افراد که در مقابل این خطرات عظیمی که اساس اسلام را به خطر می اندازد، بی تفاوتی و بی بصیرتی خود را نشان میدهند، حال نظر علمی این عالم جلیل القدر را خطری بزرگ نشان داده و درصدد نوعی انتقام سیاسی از ایشان هستند!!!
در این بین سعی شده که این طور نشان دهند که ایشان منکر وجود حضرت رقیه هستند، در حالیکه نظر معظم له در مورد حضرت رقیه (س)  بر نفی وجود ایشان نیست، بلکه نظر علمی ایشان این است که حضرت رقیه ای وجود داشته است ولی بر طبق اسناد موجود ایشان دختر یکی از شهدای کربلا میباشند.
کسانیکه اهل تدبر و دقت در مسائل باشند به وضوح در مییابند که اینگونه نظر دادن نشات گرفته از یک نظر علمی و تحقیقی میباشد، نه اینکه اصل را بر عناد و انحراف از دین قلمداد کنیم انهم به صرف اینکه این نظر مطابق با مزاج و میل من نبوده است. ایا واقعا مخالفت کنندگان که بعضا از عالمان دینی هستند علم اصول را فرا نگرفته اند که احکام ثابتند و دارای حکم واقعی اند و چنانچه مجتهدی پی به حکم واقعی نبرده است میتواند طبق ادله شرعیه بر اساس حکم ظاهری فتوا و نظر دهند، و این مسئله مربوط به مسائل فقهی ست. در مسائل تاریخی هم اگر کسی که با ادله اثبات کند که فلان چیز در تاریخ بوده است یا نه این تاریخ دان قطعا در بسیاری از موارد بر اساس ادله به یک نظر ظاهری نظر میدهد. در همین مسئله امدن حضرت امدن حضرت زینب (س) به کربلا همین علما بر اساس ادله به یک نظر ظاهری میرسند و همچنین در مورد قبر ایشان که ایا در بقیع است یا در سوریه و یا در مصر. لذا اگر کسی در رابطه با نام دختر سه ساله در کربلا و یا نسبش و حتی در رابطه با وجودش اظهار نظر میکند، طبق دلایل و شواهدیست که به دستشان رسیده نظر میدهد، نه اینکه اگر ایشان یک نظر محققانه را ابراز نمود پس ایشان را معارض با دین خطاب نماییم. واقعا بر این افراد باید تاسف خورد که در مقابل یک نظر تحقیقی و علمی اینگونه واکنش نشان میدهند در حالیکه در مسائل گوناگون تاریخی و فقهی اختلاف فراوانی وجود دارد.
از طرفی برخی ایشان را مخالف دستگاه اباعبدالله میخواهند نشان دهند!!!! و حال انکه اگر بخواهیم از کسیکه عاشق و دلداه واقعی و بابصیرت سید الشهدا نام ببریم، قطعا یکی از انها ایت الله خوشوقت میباشد. واقعا چگونه نوکری ایشان به سالارشهیدان بر این بی بصیرت ها پوشیده ماند، که اگر بخواهیم نمونه هایی از ان را نام ببریم به این است که:
خود ایشان (ایت الله خوشوقت) به صراحت در جمعی فرموده بودند اگر این روضه ها و اشک بر امام حسین (ع) نبود نه خبری از مرجعیت بود و حتی نه خبری از اسلام!
روضه های هفتگی (شب های جمعه و شب های شنبه) و اقامه عزا خاندان عترت در تمام مناسبت های سال در مسجد امام حسن مجتبی با مداحی حاج سعید حدایان و حضور ایشان در جلسه روضه. و همچنین اقامه 60 شب عزا در ماه محرم وصفر عزاداری حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول و دوم و مراسم شبهای احیا.
اشک ایشان در هنگام خواندن مصیبت حضرت رقیه (که از ان جمله در مراسم ختم اقای فرزین وقتی ایشان در مقابل جمعیت نشسته بودند در هنگام خواندن روضه حضرت رقیه مشاهده شد که همانند باران از چشمان مبارکشان اشک جاری میشد)
و موارد فراوان دیگر که همه ان نشان از محبت ویژه ایشان به خاندان اهل بیت است.
قطعا بسیاری از توهین ها و اهانت ها به معظم له به خاطر مقام والای علمی و تقوایی ایشان (به تعبیر ایت الله صدیقی که فرمودند ما بعد از اقای بهجت، اقای خوشوقت را داریم) و حمایت و پایداریشان در حمایت از مقام معظم رهبری و مقابله با جریان فتنه و انحراف است. که در این بین قطعا دشمنان در صددند چهره هایی همچون ایت الله خوشوقت و ایت الله مصباح را به بهانه گونانگون مورد تخریب قرار دهند تا اینکه با عبور از این بزرگان به اهداف شیطانی خود که همان براندازی نظام است برسند! اما غافل از این مطلب که با همه توهین ها و تخریب هایی که به دو عالم بزرگوار میشود، شاهد ذره ای عقب نشینی از این یاران امام خامنه ای نخواهند بود.
در پایان از همه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواستاریم در مقابله با تخریب های حساب شده که بعضا از برخی کسانیکه لباس دین را بر تن دارند، صورت میگیرد برخورد قاطع نموده و مانع از توهین واهانت به این عالم ربانی شوند.

بازخوانی/ آیت الله رجبی در گفتگو با بی باک:

 

خلاصه دوستان پیشنهاد میکنم هر کس برای جبران این وضعیت هدیه ای برای ایشان بفرستند مثل قرائت قران ونماز و...که برسد به روح ایشان در اعلی علیین وشاید باعث بخشش بدگمانیهای به ساحت ایشان شود...



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/2 توسط محب

225220_500070843385593_1946182938_n.jpg

امـام رئـوف، امـام رضا علیه آلاف التحیة و الثنا:

 

کـســی که حـضرت معـصومـه علیـهاسـلام را در قـم زیـارت کـند،
مـانـند آن اسـت که مــرا زیـارت کـرده اسـت.

ســلام بـر زیــنب امـام رضــا...


لقب «معصومه» را امام رضا(ع) به خواهر خود عطا فرمود:
آن حضرت در روایتى فرمود:
«مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى.»
«هرکس معصومه را در قم زیارت کند،مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.»
ناسخ التواریخ، ج 3، ص 68، به نقل از کریمه اهل بیت، ص 32
 

 

حضرت معصومه سلام الله علیها   :

 

«الا من مات على حب آلمحمد مات شهیدا»

فاطمه زهرا(س) به نقل از پیامبر(ص) فرمود: بدانید، آن که با محبت آل محمد بمیرد، شهید از دنیارفته است.


عرض تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه معصومه (س) به محضر همه ی عاشقان اهل البیت (ع). . .
 

چند مطلب زیبا پیشنهاد محبیه به شماسرور بزرگوار:






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/2 توسط محب

دلــم به نور حبــــ تو ، به سینه منجلی حســــن

تویی امـــیر کائناتـــــ ،به ماســـوی ولی حســـن

بخوان مـــرا که گویمتـــــ، بلی بلی بلی حســـن

تویی عـــزیز فـــاطمه ،تویی گل علـــــی حســن

دلـــم دوباره پر زند ،کـــنون به ســــوی ســـــامرا

به سوی سامرا که شد، به دستــــ خصم کــربلا

حرم نه خشت و گل بود، رها کن این سخن رها

حــرم دل استــــــ و دل بود، حـــــریم ذاتــــــ کبریا

*********************

از پنجشنبه های دل من عبور کن

یک روز جمعه چشم مرا غرق نور کن

آقای پنجشنبه؛ مرا هم نگاه کن

چشمان خیس و غم زده ام را مرور کن

چیزی دگر نمانده به هنگامه? ظهور

ما را در این دقایق آخر صبور کن

با آخرین ستاره شب های انتظار

با یازده ستاره تو در ما ظهور کن

با اشک صیقلی بده ما را و بعد از آن

سنگ سیاه سینه? ما را بلور کن

ابن الرضای سوم ما یا ابالحسن

عیدی بده به دست گدا یا ابالحسن

آدم کشیده بود خودش را به التجا

غم هم نشسته بود لب جاده? فنا

کشتیِّ نوح هم به تکسّر رسیده بود

و می طنید یک سره دور و بر بلا

موسا که رفته بود به دریا عصا به دست!

عیسا مریض بود و به ذکر هوالشفا

آتش به قهقهه همه جا گـُـر گرفته بود

آن سو خلیل بود و دو چشمِ پر از دعا

آن غصه ها و این همه غم ها یکی یکی

گشتند کو به کو همه جا را جدا جدا

تا این که چشم شان همه افتاد سمت تو

یا نه! نگاه لطف تو افتاد ابتدا

آن سو نگاه زرد و غم انگیز غصه بود

این سو نگاه سبز و سرور آور شما

از آن به بعد سائل چشمان تو شدیم

و خوانده ایم نام تو را "سُـرّ مَـن رای"

از آن به بعد غم که به ما روی می کند

مائیم و یک نگاه تو آقایِ سامرا

ابن الرضای سوم ما یا ابالحسن

عیدی بده به دست گدا یا ابالحسن

********************

آن دلبری که بندگی ات را روا نوشت

ما را غلام حلقه به گوش شما نوشت

روز ازل مربی اشراق عاشقی

نام ترا به صفحه ی دلهای ما نوشت

آن خالقی که مهر تورا مُهر سینه ساخت

با لوح دل حدیث تو را آشنا نوشت

با جوهر طلا به شبستان آسمان

وصف تو را به خط جلی کبریا نوشت

با جان و دل ولایت تو خو گرفته است

خلّاق عشق بندگی ات را سزا نوشت

صدها طواف، بی تو نیارزد به ارزنی

چون کعبه را به کوی شما مبتلا نوشت

بعد از خدا کریم ترینی امام من

از بس خدا به دست کریمت ثنا نوشت

آن خالقی که عادت احسان دهد ترا

دل را گدای سامره ی هل اتا نوشت

ما را غلام همت تو آفریده اند

ریزه خوران دولت تو آفریده اند

 *******************

ره باز کنید، دلبری آمده است

بر شیعه امام دیگری آمده است

در مطلع هشتم ربیع الثانی

میلاد امام عسگری آمده است

***

ما دیده به راه دلبری مه روئیم

با باد? ناب دیده را می شوئیم

در این شب پر شکوه با هر صلوات

تبریک به صاحب الزمان می گوئیم

 *********

کیستم من؟ گوهر ده بحر نور کبریایم

آفتاب سامره، روشنگر ملک خدایم

آسمان معرفت را در زمین شمس‌الضحایم

کعبه‌ام، رکنم، مقامم، مروه‌ام، سعیم، صفایم

منظـر حسـن خـدا مصباح انوارالهدایم

من ابوالمهدی امام عسکری ابن‌الرضایم

من همان دریای نور استم که نور از آن دمیده

دین و دانش را خدا در موج موجم پروریده

در درونم گوهر نابی چو مهدی آفریده

انتهایم را به جز چشم خدا چشمی ندیده

بشنوید ای آسمانی‌هـا زمینی‌ها صدایم

من ابوالمهدی امام عسکری ابن‌الرضایم

چارده معصوم گل پیداست از باغ جمالم

نیست آگه از جلالم، غیر ذات ذوالجلالم

تشنگان چشم? توحید را آب زلالم

بنده‌ام اما چو حی بی‌مثالم، بی‌مثالم

فیض‌بخش عالمی از شهر «سرّ من رآ»یم

من ابوالمهدی امام عسکری ابن‌الرضایم



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/2 توسط محب

 

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره بداخلاقی‌های روز استیضاح

 

--این که رئیس یک قوه به خاطر یک سند اثبات نشده دو قوه دیگر ا متهم کند، خلاف شرع و قانون و تضییع حقوق مردم است/مردم آرامش اخلاقی و روانی میخواهند/بنده فعلا نصیحت میکنم. 

--اصل استیضاح در مجلس غلط بود، آن هم با دلیلی که مربوط به آن وزیر نیست/دفاع رئیس محترم مجلس هم از خودش مقداری زیاده روی بود و لزومی نداشت.

--مسئولان باید همه تلاش خود را در جهت گشودن گره های اقتصادی و مشکلات مردم به کار گیرند

--چند سال قبل در صحبت ابتدای سال یادآور شدم که از این به بعد نقشه دشمن بیش از همه متمرکز بر مسائل اقتصادی است. 

--چند سال قبل به روسای قوا درباره فساد اقتصادی نامه دادم/ فساد اقتصادی با گفتن زبانی نیست، باید در عمل با فساد مبارزه کرد. 

--تقوا، تقوا، تقوا. صبر، صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش، ملاحظه مسائل کشور و تمرکز همه توان برای حل مشکلات مردم و کشور جزو توقعات ماست

--ما عقیده داریم سلاح هسته ای باید محو شود و نمیخواهیم سلاح هسته ای بسازیم اما اگر این عقیده را نداشتیم و تصمیم داشتیم که سلاح هسته ای داشته باشیم،هیچ قدرتی نمیتوانست جلوی ما را بگیرد. 

--رهبرانقلاب بااشاره به حضور پرشکوه مردم در 22بهمن:نمیشود گفت مردم از گرانی و مشکلات اقتصادی شکایتی ندارند،مشکلات هست،مخصوصا برای طبقات ضعیف اما این موجب نشد که مردم بین خود و نظام اسلامی فاصله بیندازند

--بنده مخالفم با این کارها که یک نفر را به عنوان ضدولایت و ضدبصیرت علیهش شعار بدهند و جلسه را برهم بزنند مانند کاری که در قم و مرقد امام اتفاق افتاد/اگر این افراد حزب اللهی و مومن هستند این کارها را نکنند.

رهبرانقلاب در دیدار امروز مردم تبریز

______________________

"20110" اطلاع رسانی پیامکی پایگاه Khamenei.ir

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/11/28 توسط محب
526697_341011449337524_1788255138_n.jpg
شما چه طلبه‌ای هستی که هیچ‌کس آدرس شما را نمی‌داند
------------------------------
----
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سلیمیان نویسنده و پژوهشگر مهدویت در گف...ت‌گو با خبرنگار رسا با تجلیل از خدمات حجت‌الاسلام قرائتی، رفتار متواضعانه وی را نمونه‌ای از یک اخلاق مهدوی دانست و گفت: این‌روش پسندیده‌ای نیست که وقتی انسان‌های بزرگ از دنیا رفتند تازه شروع به نقل خاطرات و خوبی‌هایشان می‌کنیم.

وی به بیان خاطره‌ای از این استاد خستگی ناپذیر پرداخت که با هم مرور می‌کنیم:

16 سال پیش بود که برای یک دوره تربیت مبلغ، با حاج آقای قرائتی در یک اردوی 40 روزه همسفر شدیم، بعد از این دوره یک روز ایشان را در مدرسه فیضیه دیدم، جلو رفتم و در شلوغی جمعیت سلام کردم، با اینکه سرشان شلوغ بود تحویل گرفت و احوال‌پرسی گرمی کردیم.
در آخرطبق یک عادت قدیمی که همه انجام می‌دهند، تعارفی کردم و گفتم: حاج آقا تشریف بیاورید منزل ما.
از قدیم گفته‌اند تعارف آمد و نیامد دارد یعنی یک وقت تعارف می‌کنید و می‌گیرد، ایشان بدون هیچ درنگی گفتند «باشه حالا کی؟»
من که فکر نمی‌کردم به این راحتی بپذیرند و اصلا منتظر چنین پاسخی نبودم با دست‌پاچگی گفتم: «همین امشب».
ایشان گفتند: «باشه آدرس بده شب می‌آیم ولی به خانواده بگو در زحمت نیفتند».
من با خوشحالی و اضطرابی خاص خودم را به خانه رساندم و به خانواده گفتم: باورتون میشه!؟ امشب آقای قرائتی به خانه ما می‌آید، خانمم بیشتر از من تعجب کرده بود.
تمام بعد از ظهرمان به آماده کردن خانه که 60 متر بیشتر نبود و پختن غذا گذشت.
نماز مغرب و عشاء را که خواندم به خانه آمدم، هنوز لحظاتی نگذشته بود، پسرم که جلوی در ایستاده بود با صدای بلند ‌گفت «بابا آمدند».
خودم را دم در خانه رساندم، این دفعه تعجبم از آمدن آقای قرائتی نبود بلکه از پنجاه-شصت نفری بود که به دنبال ماشین، ایشان را همراهی می‌کردند.
ایشان از ماشین پیاده شدند و گفتند: «شما چه طلبه‌ای هستید، از هرکس در این کوچه‌ها ‌آدرست را پرسیدیم گفتند نمی‌دانیم»، تازه فهمیدم چی شده که این همه بچه و چندتا خانم دنبال حاج آقا آمده‌اند.

وارد خانه شدیم و ایشان نشستند اما سروصدای بچه‌هایی که با حاج آقا آمده بودند و پشت در بودند قطع نمی‌شد، حاج آقا گفتند «اگر اشکال نداره در را باز کن بگو همه بیایند داخل»، در را باز کردم.
حالا شما فکر کنید یک خانه 60 متری با 10 متر حیاط و این جمعیت چه می‌شود!

حاج آقا چند دقیقه‌ برایشان به زیبایی تمام صحبت کرد و بعد همه رفتند.

هرچند صحبت‌های آن‌شب حاج آقا را به یاد ندارم اما تمام کارهایشان در آن شب، برای من به درسی فراموش ناشدنی تبدیل شد.


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/11/26 توسط محب
taher

 

جمجه ام درد می کند

کسی در سرم سوت میزند

ومن

دلم می خواهد فریاد بزنم

آی....مردم.....آی اهالی این خرابه های مجاور

آی تمام کسانی که از کنارم رد میشوید

من ...

من....

من...

بستنی میخواهم

قمقمه ام خالی شده

کسی از آن طرف  بی سیم جواب نمی دهد

آخر لا مصب ها من تشنه ام

بستنی میوه ای می خواهم با نون اضافه...

سرم سوت میکشد

رونالدو توی جمجمه ام روپایی می زند

من فکر می کنم

تنها کاری که باید بکنم این است

روی سیم های خاردار دراز بکشم

تا بچه ها معبر را باز کنند

آنوقت شاید بتواتم به ژولیس سزار گل بزنم

سرم سوت پایان نود دقیقه را

 می کشد

به اندازه 4 مد کشیده در ست مثل

ولالضآلین....

الان خیلی آرام شدم

چون بازی به وقت اضافه کشیده نشده

و من می توانم بازهم برای خودم روپایی بزنم

درست مثل رونالدو...

دخترم می گوید:

بابا این توپ چهل تکه که برای من خریدی

چقدر شبیه مغز گوسفندی است

که مامان برای امروز ظهر بار گذاشته

تا با هم یک کله پاچه مشت بزنیم توی رگ...

ومن رگهایم درد می کند

از بس این مرفین های کوفتی داخلش رژه می روند.

{حامد حجتی}

 

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/17 توسط محب

چند روز است که:

دلم  هوای  خدایی  جگر  طلا کرده

هوای صبح و صدایی پر از صفا کرده

غزل غزل بسراید ترانه ها با عشق

کنار  دجله  نشیند، صدا  رها کرده

گهی نت  از دل او ساز ناقصش از من

گهی شراب طهوری که خود جدا کرده

اما عکس وشعری که هوای دلم را عوض کرد:

 

 

اگر به دست تو دریا شود چو جام رحیق
فدای ساغر ناب تو باد ....یار شفیق!

 

حکایت تو دمیده است در طلوع «غدیر»
روایت تو همان «سُکر بامداد» رحیق

اگر که دُرِّ نجف اشک های روشن توست
هر آنچه کوه در این وادی است کوه عقیق

چه نخل ها که به دست تو می شوند بلند
چه چاه ها که به درد تو می شوند عمیق

بخوان دوباره تو یک سوره از نجات بخوان
تمام مردم این شهر مرده اند غریق

«دو دم» نبوده مگر خنجرت که قافیه ام
رسیده است در این دم به ساحت تو و تیغ

بلوغ حرف تو را قله ها نفهمیدند
که نازل آمده «نهج البلاغه» تو بلیغ

نخیل چشم در اوج ...دست ما کوتاه
هزار آه کشیدیم و صد هزار دریغ...

به خاک پای تو حتی زمان نخواهد دید
در ارتفاع تو حتی زمین ندیده ستیغ

«علی»حکایت ناگفته ای است در این شعر
کمان ابروی او برده هوش از سرتیغ

شکاف کعبه همان رد سرخ شمشیر است
که بر جبین تو حک کرده است رنگ عقیق

حامد حجتی

 

 

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/17 توسط محب
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/10 توسط محب
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/10 توسط محب
482909_230141337121793_633529761_n.jpg
309943_332946943484853_1593752693_n.jpg
62922_251624344971169_289232027_n.jpg


نوشته شده در تاریخ جمعه 91/11/6 توسط محب

لوگوی دوستان
لینک دوستان

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای اواز قطره محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.