سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اواز قطره
 
عمری م .ح .ب بوده ام وحال تصمیم گرفتم محب بودنم را جشن خون بگیرم در فکر یک جشنم ...

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
میانمار کجاست؟/مسلمانان میانمار چه کسانی هستند؟

خبرگزاری فارس: خشونت علیه مسلمانان در میانمار که با حمایت دولت این کشور انجام می‌شود و نادیده گرفته شدن این خشونت‌ها از جانب رسانه‌های جریان اصلی جهان، لزوم شناخت این کشور و مسلمانان آن را بیش از پیش آشکار می‌کند.

خبرگزاری فارس: میانمار کجاست؟/مسلمانان میانمار چه کسانی هستند؟

به گزارش فارس، اتحادیه جمهوری میانمار کشوری است در آسیای جنوب شرقی. میانمار از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد و از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان محصور است.

میانمار با مساحت 678500 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ آسیای جنوب شرقی است. این کشور 1900 کیلوتر مرز آبی دارد. سه رشته کوه اصلی در میانمار وجود دارد که هر سه از شمال (هیمالیا) به جنوب کشیده شده‌اند.

 

نقشه میانمار

 

در سال 1824 برمه توسط بریتانیا اشغال و ضمیمه حکومت هند، مستعمره بریتانیا شد. در سال 1937 بریتانیا برمه را به همراه منطقه "آراکان" که اکنون به آن راخین نیز می‌‎گویند، مستعمره ای جدا از حکومت هند خواند و آن را برمه بریتانیا نام نهاد. تا اینکه در سال 1948 بریتانیا اجازه داد تا برمه استقلال یابد و از آن زمان به میانمار تغییر نام یافت.

نظامیان پس از کودتای سال 1962 توسط ژنرال "نِ وین" که منجر به سرنگونی دولت غیرنظامی نخست‌وزیر "او نو" شد حاکمیت را در این کشور به دست گرفتند. از آن زمان رهبری میانمار تحت کنترل رهبر نظامی درآمد. این شرایط تا سال 2011 ادامه داشت، زمانی که شورا به دنبال انتخابات سال 2010 منحل شد مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت غیرنظامی برگزار شد.

میانمار طبق آخرین آمار بدست آمده در سال 2005 از جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر برخوردار است.

ورود اسلام به میانمار

تاریخ گسترش اسلام در میانمار به قرن اول هجرى برمى‏گردد. بعد از ظهور اسلام و گرایش اعراب و ایرانیان به اسلام، دریانوردان عرب و ایرانى مسافرت‏هاى دریایى خود را به طریق قبل‏ادامه مى‏دادند و در مسیر خود همچنین دست‏به تبلیغ و دعوت مردم‏به اسلام مى‏زدند.

بعدها بازرگانان مسلمان از مسیرهاى زمینى که از منطقه غربى ‏میانمار و ایالت آراکان این کشور مى‏گذشت ‏به مناطق غربى چین سفرمى‏کردند. بسیارى از این افراد در منطقه حاصلخیز و مستعد ساحلى‏ آراکان، اقامت کردند و اولین مناطق مسلمان نشین را ایجاد کردند.

تاجران چینى در نوشته‏هاى خود از مناطق ایرانى‏نشین‏ در مرزهاى بین میانمار و یونن (ایالتى در جنوب غربى چین) در قرن‏سوم میلادى یاد کرده‏اند.

خشونت علیه مسلمانان

دولت ژنرال ن وین‏ پس از روی کار آمدن در 1962 رفتن مسلمانان ‏به حج را ممنوع اعلام کرد تا آنکه در 1980 پس از گذشت 18 سال به‏ هفتاد نفر از مسلمانان اجازه داده شد، جهت انجام فرایض حج ‏به ‏مکه مشرف شوند و متعاقب آن عده‏اى از مسلمانان نیز جهت ‏شرکت در کنفرانسهاى مختلف اسلامى اعزام شدند.

نشریه انگلیسى «ساندى تایمز» در گزارشى از جنایات هولناک‏ چکمه‏پوشان میانمارى خاطرنشان مى‏کند، نظامیان این کشور مردم‏ مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده، زنان را در جلو چشم ‏دیگران مورد تجاوز قرار مى‏دهند، مردان را مصلوب مى‏سازند و به ‏قتل مى‏رسانند.

براساس گزارش این روزنامه، هرروز شمار زیادى از مسلمانان فرارى با سرگذشتى هولناک و داستانهاى تکان دهنده‏اى از فشارهاى نظامیان میانمارى خود را به‏ اردوگاه‌هاى مرزى که در آنها غذا به اندازه کافى یافت نمى‏شود و انواع بیماری‌ها رواج دارد مى‏رسانند.

براساس این گزارش، گفته ‏مى‏شود که نظامیان قصد دارند بودایى‌ها را به ایالت آراکان‏، در غرب میانمار که در گذشته مسلمان نشین بوده است، گسیل‏دارند.

70 درصد جمعیت 40 میلیونى میانمار بودایى هستند.

هرچند در گذشته نظامیان میانمارى سایر اقلیت‌هاى قومى را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده‏اند، از جمله در مورد تایلندى‏ها، خشونت ‏بسیارى روا داشته‏اند، لیکن رفتارشان با مسلمانان‏ بسیار خشونت بارتر از رفتار با سایرین بوده است.

خشونت‌های جدید علیه مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از کشته شدن 11 مسلمان بیگناه توسط ارتش این کشور در ماه مه 2012 و حمله یک گروه بودائیان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک بودائی در پاسخ به این حمله آغاز شد.

به دنبال آغاز درگیری‌ها درغرب میانمار، بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان‌نشین بیش از 2000 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیدند و بیش از یک صد هزار نفر را آواره و بی خانمان کردند.

 

 

اغلب آوارگان مسلمان به مرزهای میانمار و بنگلادش پناه بردند و اکنون در شرایط بسیار اسف باری به سر می‌برند. آنها نیاز به غذا دارند و به علت بارش باران‌های موسمی و نداشتن سرپناه سلامت و زندگی آنها در خطر است.

این درحالیست که دولت میانمار با تامل نیروهای امنیتی خود را در منطقه افزایش داد و بعد از یک هفته در ایالت راخین وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

 

 

این خشونت‌ها درحالی ادامه دارد که رئیس جمهور میانمار هفته گذشته اعلام کرد که مسلمانان شهروند میانمار نیستند.

"تین سین"، رئیس‌جمهور میانمار جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را قومیتی خارجی دانست و گفت: مسلمانان یا باید در اردوگاه‌های آوارگان متمرکز یا اخراج شوند.

"آنگ سان سوچی" رهبر مخالفان دولت میانمار نیز که به تازگی از حبس خانگی آزاد شده است و اخیرا در یک تور اروپایی با اغلب رهبران اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو داشته و همچنین مورد تمجید بسیاری از همین رهبران به خاطر ژست‌های حقوق بشری خود قرار گرفته نیز تاکنون هیچ موضع‌گیری و اظهار نظری درباره کشتار فجیع مسلمانان به دست هم کیشان خود نکرده است و حتی اعلام کرده است که این افراد میانماری نیستند.

این درحالیست که پخش تصاویر کشتار مسلمانان میانمار به دست بودائیان طی روزهای اخیر که به طرز مشکوکی از جانب رسانه‌های جریان اصلی جهان نادیده گرفته شده است لزوم توجه جدی و همت کشورها و سازمان‌های اسلامی برای حمایت از مسلمانان فراموش شده میانماری را می‌طلبد.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/5/1 توسط محب

کشته‌ها در میانمار به 52هزار نفر رسید/ محاصره صدها هزارنفر درکشتارگاه

هم اکنون قریب به 200 هزار مسلمان آواره و بی خانمان در میانمار وجود دارند و آمار کشته ها به بالاتر از 52 هزار نفر رسیده است در حالی که بیش از 50 روستا و 26 مسجد کاملا به آتش کشیده و ویران شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد محمد عزمی عضو اتحادیه تشکل های اسلامی مالزی که بصورت مجازی در جلسه "بررسی آخرین وضعیت مسلمانان میانمار" در دفتر اتحادیه بین المللی امت واحده واقع در قم حضور یافته بود، با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه خواهران و برادران مسلمان منطقه آرکان عملا در محاصره قرار گرفته اند و هیچ راه زمینی یا دریایی ای برای ارتباط منطقه آرکان با بیرون وجود ندارد.

این فعال حقوق بشری در بررسی تاریخچه مشکلات مسلمانان میانمار بیان کرد: کشتار مسلمانان میانمار به 5 دهه اخیر برمیگردد. دولت نظامی میانمار در همبستگی و همراهی  با بوداییان افراطی منطقه راخین اقدام به کشتار مسلمانان در دهه های گذشته کردند و این تبعیض نژادی در واقع سیاست اتخاذ شده دولت میانمار از سال 1952 است. این مردم به عنوان ساکنان منطقه آرکان از قرن هفتم هجری در این منطقه بصورت مستقل سکونت داشته اند و پس از اشغال برمه توسط امپراطوری انگلیس، انگلیسی ها آرکان را ضمیمه میانمار یا برمه سابق کردند.

عزمی خاطرنشان کرد: در سال 1982 قانون حقوق شهروندی به تصویب رسید که به واسطه این قانون از میان 144 قومیت موجود در میانمار 135 قومیت حق شهروندی دریافت کردند و 9 دسته از اقوام اقلیت از حق شهروندی محروم شدند که بزرگترین این قومیت های، قوم روهینگیا است.

وی ادامه داد: دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری کل 6 میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. البته آمار رسمی جمعیت روهینگیا 6 میلیون نفر است اما طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم که صد در صد آنها مسلمان هستند به 8 میلیون نفر می رسد. به واسطه این سیاست  اتخاذ  شده از جانب دولت قریب به 150 هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، 50 هزار نفر به تایلند  و 40 هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی  مهاجرت کردند. در آخرین اظهار نظر رییس جمهوری میانمار بیان شده است که 800 هزار نفر از این قوم را باید از میانمار اخراج کرد تا تنش ها پایان یابد.

عزمی با انتقاد از جریانات رسانه ای بین المللی تاکید کرد: عملا هیچ جریان خبری و رسانه ای در باره  مردم مسلمان میانمار ایجاد نشده است چرا که دولت مرزهای دریایی و زمینی منطقه آرکان با بنگلادش را مسدود کرده و مانع از حضور خبرنگاران و فعالان بین المللی شده است و هیچ محموله ی کمک رسانی را نمی توان به آنها رساند. در این میان متاسفانه اخبار رسانه های رسمی میانمار، تصویر درستی از وضعیت منطقه ترسیم نمی کند و در حال حاضر تنها منابع خبری ما، ارتباطات مستقیم با داخل منطقه آرکان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی تشکل های مردم نهاد منطقه اعلام کرد: آخرین اقدامی که در صدد انجام آن هستیم سازماندهی ناوگانی دریایی متشکل از شش کشتی از کشورهای مالزی و اندونزی است  تا بتوانیم به مرز دریایی میانمار در منطقه آراکان نزدیک شویم و بدینوسیله به کمک مردم این منطقه بشتابیم. ما از هر کشوری چه مسلمان چه غیر مسلمان و پیروان تمامی مذاهب درخواست می کنیم در این حرکت با ما همراه شوند تا بتوانیم جلوی این فاجعه انسانی را بگیریم. لکن تاکنون نتوانسته ایم مجوز حرکت کشتی را از کشورهای اطراف میانمار دریافت کنیم.

این فعال اسلامی از کشور مالزی با اشاره به وضع وخیم آوارگان آرکانی بیان داشت: قریب به 200 هزار آواره نزدیک مرز بنگلادش بدون هرگونه امکاناتی حضور دارند که اگر به این مردم کمک رسانی نشود فاجعه ای انسانی رخ خواهد داد. ما نیاز به حمایت جدی برای جمع آوری کمک و انتقال آنها چه از طریق دریا و چه از راه زمینی به این مردم داریم. متاسفانه موضع کشورهای منطقه اصلا در این زمینه مناسب نبوده است.

عزمی در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر روش های کمک از سوی مردم کشورهای مختلف ضمن قدردانی از موضع وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در قبال حوادث میانمار گفت: نخستین اقدام این است که دولتمردان کشورهای مسلمان از طریق ساختار های بین المللی مانند سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی بر دولت میانمار اعمال فشار بین المللی کنند. اقدام دوم تلاش برای جمع آوری کمک های مردمی است.

وی گفت: هرچند اکثریت برنامه های کمک رسانی برای ماه رمضان تدارک می شود نیاز به اقدام فوری در باب کمک رسانی وجود دارد. اقدام دیگر همرامی با ناوگان همبستگی با مسلمانان میانمار است که می تواند در رسانه ای کردن هر چه بیشتر این مساله موثر باشد. در نهایت نیز پیشنهاد می کنم روزی را برای همبستگی با مردم میانمار معین کنیم و تظاهرات بزرگی را در آن روز برگزار کنیم. از دولت ایران هم این تقاضا را دارم چرا که در اینصورت دولت میانمار پیغام ملت های جهان را خواهد فهمید.

 عزمی در پایان ضمن انتقاد از سکوت کشورهایی مانند ایالات متحده در برابر کشتارهای رخ داده و حمایت آمریکا از دولت میانمار، اظهار داشت: ضروری است گروهی مستقل و بین المللی برای بررسی ابعاد جنایات رخ داده وارد منطقه آرکان شوند و هرچه سریعتر به جنایات در حال وقوع پایان دهند.

منبع  "خبرگزاری مهر"



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/5/1 توسط محب

اتحادیه جمهوری میانمار
    نام کشور برمه به زبان برمه‌ای.
نشان

شعار ملی: ندارد

پایتخت نایپیداو
بزرگترین شهریانگون (نام پیشین: رانگون)زبان رسمی زبان برمه‌ای
نوع حکومت حزب نظامی
نام حاکمان
• رئیس صلح ایالت وپیشرفت شورا  ژنرال  تان شوه
• نخست‌وزیر     تین سین
  - مساحت676?578کیلومتر مربع (40ام) - آب‌ها (?)3?06جمعیت - سرشماری55?390?000
(24ام) - تراکم جمعیت
75‎/km2‏ (119ام)تولید ناخالص داخلی
تخمین )  - مجموع$42.953
واحد پول کیات (MMK)منطقه زمانیMMT (ساعت جهانی=+6:30)جهت رانندگی راست دامنه اینترنتی.mm
پیش‌شماره تلفنی+95

برمه (نام رسمی: اتحادیه جمهوری میانمار)  کشوری است در آسیای جنوب شرقی. برمه از شمال شرقی با چین، از شرق با لائوس، از جنوب شرقی با تایلند، از غرب با بنگلادش و از شمال غربی با هند مرز مشترک دارد و از جنوب غربی با خلیج بنگال و از جنوب با دریای آندامان محدود می‌شود. یک سوم مرز خارجی برمه را مرز آبی تشکیل می‌دهد. برمه دومین کشور آسیای جنوب شرقی از نظر گستردگی جغرافیایی‌ست. کشور به لحاظ فرهنگی شدیداً تحت تأثیر کشورهای همسایه? خود بر پایه? بودیسم است که با مؤلفه‌های محلی نیز آمیخته شده‌است. تنوع قومی در برمه نقش مهمی در سیاست و تاریخ این کشور داشته و کشور همچنان برای غلبه بر تنش‌های اجتماعی تلاش می‌کند. نظامیان پس از کودتای سال 1962 توسط ژنرال نِ وین که منجر به سرنگونی دولت غیرنظامی نخست‌وزیر او نو شد حاکمیت را در این کشور به دست گرفتند. از آن زمان رهبری برمه تحت کنترل رهبر نظامی شورای صلح و توسعه درآمد. این شرایط تا سال 2011 ادامه داشت، زمانی که شورا به دنبال انتخابات سال 2010 منحل شد مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت غیرنظامی برگزار شد.

برمه کشوری حاوی منابع غنی است ، اما اقتصاد آن کم ترین توسعه و پیشرفت را در جهان داراست. تولید ناخالص ملی برمه 42.953 دلار و متوسط رشد اقتصادی آن 2.9 درصد در سال است که پایین ترین رشد اقتصادی ناحیه مکونگ است. در این میان ، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل متحد و کانادا تحریم های اقتصادی سنگینی را بر علیه برمه تصویب کرده اند. مراقبت از سلامت برمه یکی از بد ترین کشور های جهان است. سازمان سلامت جهان رتبه برمه را در جهان 190 اعلام کرده است ،

سازمان ملل متحد و تعدادی دیگر از سازمان ها سازگار و سیستماتیک نقض حقوق بشر را در این کشور گزارش داده اند ، که از این موارد می توان به کودکان کار ، قاچاق انسانی و عدم آزادی سخنرانی را نام برد. در سال های اخیر ، رهبری نظامی و امتیازات بزرگی و دموکراسی فعالانه ای را برقرار کرده و به آهستگی قدم به آزادی و داشتن روابط با سازمان ملل متحد گذاشته است.

تاریخ

کشور برمه که تحت استیلای انگلستان قرار داشت در سال 1948 استقلال خود را بدست آورد.

در سال 1974 طیّ یک همه پرسی ملی، جمهوری سوسیالیست برمه رسماً تحت طرح ریزی قانون اساسی جدید، حیات دوباره یافت.

به طور کلی می‌توان گفت که به علّت اشغال کشور توسط نیروهای نظامی، تسلّط کامل نظامیان بر کشور و اجرای تدابیر شدید امنیتی و حفاظتی، سیاست فرهنگی مشخص و قابل توجهی از سوی دولتمردان کشور اتخاذ نگردیده و فرهنگ و هنر کشور همچنان در حالت سکون و انزوا باقی مانده‌است.

سیاست

تقسیمات کشوری

جغرافیا

برمه با مساحت 678500 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ آسیای جنوب شرقی است. این کشور 1900 کیلوتر مرز آبی دارد. سه رشته کوه اصلی در برمه وجود دارد که هر سه از شمال (هیمالیا) به جنوب کشیده شده‌اند.

اقتصاد

این کشور یکی از فقیرترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است، متأثر از چند دهه رکود، سوءمدیریت و انزوا.

مردم

میانمار طبق آخرین آمار بدست آمده جمعیتی بالغ بر 75 میلیون نفر برخوردار است. از این تعداد جمعیت تنها 24 درصد در نواحی شهری زندگی می‌کنند.

زبان

زبان برمه‌ای زبان مادری و رسمی این کشور، به زبان تبتی و زبان چینی نزدیکی دارد. زبان برمه‌ای متشکل از حروفی دایره‌شکل است.

مونیوا شوزیگون پایا

مذهب

? 89 مردم این کشور پیرو آیین بودا هستند، ? 4 مسیحی، ? 4 مسلمان، ?1 روح‌باور و 2 ? معتقد به ادیان دیگر هستند.

برخی از مشهورترین بناهای بودایی مانند مدرسه تراوادا (Theravada)، صخره طلایی (Kyaiktiyo Pagoda) و شِوِِِدگن (Shwedagon Pagoda) در این منطقه قرار دارند.

تحصیلات

دولت میانمار هیچگونه تلاشی در جهت افزایش نرخ سواد بخصوص در مناطق روستایی انجام نداده‌است. در نتیجه سهم آندسته از افراد پانزده سالة میانماری که قادر به خواندن و نوشتن می‌باشند از 60? در سال 1960 تنها به 66? در سال 1970 افزایش یافت.

کلیه دانشگاههای کشور توسط دولت نظامی در سال 1988 تعطیل گردید. بدین ترتیب هنوز هیچگونه علامت یا نشانهای که مبنی بر بازگشایی دانشگاههای برمه باشد وجود ندارد.

خشونت علیه مسلمانان

کشتار فجیع مسلمانان در میانمار

موج خشونت‌ها علیه مسلمانان از یک ماه قبل زمانی آغاز شد که در درگیری بین یک فرد مسلمان با یکی از بوداییان، وی کشته شد، این ماجرا بهانه‌ای برای افراط طلبان جهت حمله به روستاهای مسلمان نشین و آتش زدن منازل آنها شد. این خشونت‌ها درحالی ادامه دارد که رئیس جمهور میانمار هفته گذشته اعلام کرد که مسلمانان شهروند میانمار نیستند.[1]

در سال 1982 قانون حقوق شهروندی به تصویب رسید که به واسطه این قانون از میان 144 قومیت موجود در میانمار 135 قومیت حق شهروندی دریافت کردند و 9 دسته از اقوام اقلیت از حق شهروندی محروم شدند که بزرگترین این قومیت های، قوم روهینگیا است.

دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری کل 6 میلیون مسلمان روهینگیایی را از منطقه آرکان اتخاذ کرده است. البته آمار رسمی جمعیت روهینگیا 6 میلیون نفر است اما طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم که صد در صد آنها مسلمان هستند به 8 میلیون نفر می رسد. به واسطه این سیاست اتخاذ شده از جانب دولت قریب به 150 هزار نفر از مسلمانان آرکان به بنگلادش، 50 هزار نفر به تایلند و 40 هزار نفر به مالزی و تعداد قابل توجهی به دیگر کشورهای آسیایی مهاجرت کردند. در آخرین اظهار نظر رییس جمهوری میانمار بیان شده است که 800 هزار نفر از این قوم را باید از میانمار اخراج کرد تا تنش ها پایان یابد.درسال 1370 ایت الله علی خامنه ای رهبر ایران درباره وضع اسفناک و فقر مسلمانان میانمار هشدار داده بود

[2]

منبع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا، «Burma»، ویکی‌پدیای انگلیسی، دانشنامه? آزاد (بازیابی در 6 می 2011).



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/5/1 توسط محب

قتل وعام مسلمانان میانمار.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

به چه جرمی ؟؟جرم مسلمانی ؟؟

مظلومیتی اینچنین ودراوج سکوت رسانه ای.....!

مگرمظلومیت اینها کمترازمظلومیت مردم غزه است؟!!!



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/5/1 توسط محب

لوگوی دوستان
لینک دوستان

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای اواز قطره محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.