سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اواز قطره
 
عمری م .ح .ب بوده ام وحال تصمیم گرفتم محب بودنم را جشن خون بگیرم در فکر یک جشنم ...

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

گیریم که جنگ جملی هست، غمی نیست
یک فتنه بین المللی هست، غمی نیست
ما تجربه کردیم که در لحظه فتنه
تا رهبر ما سید علی هست غمی نیست

پدرا!  پیر امتّا!  یارا!
روزت مبارک باد


حاج نعمت



نوشته شده در تاریخ جمعه 92/3/3 توسط محب

بسم الله العلی الاعلی
.
ما معتکف گوشه لبخند علی
عمریست که مانده ایم در بند علی
ما شیعه و از تبار سلمان هستیم
دلداده یک نگاه فرزند علی

.
تا کور شود هرآنکه نتواند دید !!
یا علی



نوشته شده در تاریخ جمعه 92/3/3 توسط محب

از طرف فرزندان سرزمین ولایت...



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/3/1 توسط محب


زائری بارانیم آقا به دادم میرسی بی پناهم خسته ام تنها به دادم میرسی؟
گرچه آهو نیستم اما پراز دلتنگیم ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی؟
از کبوترها که می پرسم نشانم می دهند گنبدو گلدسته هایت را به دادم میرسی؟
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام هشتمین دردانه زهرا به دادم میرسی؟



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/2/26 توسط محب

کلیپ صوتی از  پناهیان:
 در موقعیتی هستیم که مانند امیرالمؤمنین باید در چند جبهه مبارزه کنیم/رمز پیروزی ما ...

* این پادکست، مربوط به سخنرانی یک ماه پیش پناهیان در آخرین شب مراسم فاطمیه 92 در محضر رهبر انقلاب است.

دریافت کلیپ صوتی

این کلیپ شنیدنی را بشنوید و پخش کنید

بازتاب خبری:فرهنگ نیوز



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/2/24 توسط محب
-انقلاب-حرم-زینب.jpg

سوال :من یک شهروند دوستداراسلام و نظامم ولی می خواهم بدانم چرا رهبری معظم در مقابل این همه بی عدالتیها در جامعه و یا برخوردهای خشن مأموران دولتی که در اسلام ممنوع است مثل ضرب وشتم واکنش نشان نمی دهند؟

جواب : در پاسخ سوال شما باید بگوییم مقام معظم رهبری همواره نسبت به بی عدالتی ها و نارسائیهای کشور در بخش های مختلف عکس العمل و واکنش لازم را نشان داده اند و به مسئولان تذکر وهشدار داده و هیچگاه در برابر آنها بی اعتنا و یا ساکت نبوده اند در این باره فرمودند :« آن جایی که جای تذکر است ، تذکر می دهم اما تذکر به شخص چیزی نیست که از تلویزیون پخش شود آن مقدار که شما می بینید بنده در سخنرانیها ، نماز جمعه و در دیدار با هیات دولت تذکر می دهم و نصیحت می کنم چند برابرش را گاهی با زبانهای بسیار تلخ ، در جلسات خصوصی به مسئولان می گوییم لیکن بنا نیست که هر چه به مسئولان تذکر می دهیم و می گوییم با تلخی نشان می دهیم ، حتماً پخش شود تا مردم مطلع شوند ، هدف این است که آن شخص راهنمایی شود ، که خیلی از اوقات اثر می کند و گاهی هم اثر نمی کند و بعد می بینید آن شخص می رود .»( پرسمان ، مجموعه پرسش و پاسخ های دانشگاهیالن با مقام معظم رهبری ، نشر معراف، قم ، 1383، ص 194) به عنوان نمونه در مورد حوادث پس از انتخابات و جریان کوی دانشگاه و کهریزک خواستار رسیدگی جدی وقاطع مسئولان مربوطه با این مساله و برخورد با متخلفان شدند و دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را صادر فرمودند . ایشان در دیدار با دانشجویان و نخبگان دانشگاهها با اشاره به سخنان دانشجویان درباره لزوم پیگیری دستور رهبری در برخورد با حادثه کوی دانشگاه و مسئله کهریزک افزودند: در حوادث پس از انتخابات تخلفات و جنایاتی صورت گرفته است که بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد.ایشان با تأکید بر لزوم پرهیز از کارهای صرفاً تبلیغاتی در موضوع برخورد با عاملان کوی دانشگاه و حوادث مشابه افزودند: کار تبلیغاتی لازم نیست اما از اولین روزها دستور اکید داده شد که ضمن مراقبت و دقت لازم با اینگونه مسائل برخورد قاطع شود. در حادثه کوی دانشگاه تخلفات بزرگی انجام شده که پرونده ویژه ای برای آن تشکیل شده تا مجرمان بدون توجه به وابستگی سازمانی، به مجازات برسند.( پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری بیانات مقام معظم رهبری در دیداردانشجویان، نخبگان علمی فرهنگی دانشگاهها4/6/88 )و در این راستا شاهد محاکمه عوامل این حوادث از سوی دستگاه قضایی بودیم

عکس این مطلب از حرم حضرت زینب است در دوران ریاست جمهوری معظم له



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/2/23 توسط محب

ای راوی دشت کربلا ادرکنی

ای باقر ال مصطفی ادرکنی

صمدعلیزاده

واما گلچین اشعار حضرت روی تیتر شعر منتخب برای مشاهده کلیک فرمایید:

کبوتر دل - فولادی

بوی نسیم - فائز شوشتری

بحر دانش - ژولیده نیشابوری

بوی بهشت - یوسف رحیمی

بهار چهارده فصل - رحمان نوازنی

درّ دریای حقیقت - صغیر اصفهانی

خوشتر از دم عیسی - غلامرضا سازگار

سرود*طلایه دار ارتش زینب**رضا تاجیک**

دنیا تو را چگونه بفهمد؟یوسف رحیمی

احیا کننده‌ی کلمات محمدییوسف رحیمی

عالم آباد باقر العلوم است غلامرضاسازگار

غلامرضا سازگار(شـروع اول مـاه و طلـوع مـاه تمـام)

سخا زتوست شاه من، گدای بی سخا منمجعفر ابوالفتحی

شور میلاد*برات کرببلای من فقط گیر یه امضاس**رضا تاجیک**

ترکیب بند میلاد*نامش محمد است و لقب باقرالعلوم**میلاد یعقوبی**

سرود*فرزند پاک زین العابدین**رضا تاجیک**

سرود*پنجمین حضور زندگی طاها**رضا تاجیک**

سرود*خدا به حسین فاطمه نوه پسر داده**امیرحسین الفت**

سرود*معنی عین و شین و قاف اینه**رضا تاجیک**

سرود*با حلول ماه رجب سلاله زهرا رسید**احسان جاودان**

قصیده میلادیه**استاد غلامرضا سازگار**

ترجیع بند ولادت **عباس عنقا**

سرود*بارون الهی می باره**رضا تاجیک**

سرود*سعادته گدایی**رضا تاجیک**

خورشید شیعهمحمد سعید میرزایی

ترکیب بند میلادرضا تاجیک

سرود میلاداول ماهه رضا تاجیک
سرود میلادخنده هاش چه دلنشینه رضا تاجیک

ببخشید فرصتم کم بود که  بیش از این جمع کنم التماس دعا یا علی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/22 توسط محب

پرچم عبــــاس روی گـنـبـد زیـنــــب نشست ...

این پیام شیـعه ی پا در رکـاب زیـنــــب اسـت...

ای که در ذهـــنِ پلیـــدت فکــرِ باطـل میکنی..

گردنت را حضرتِ عبـاسِ ما خواهد شــکست...

لینک فیلم نصب پرچم بر روی گنبد..http://www.aparat.com/v/pSKYq




نوشته شده در تاریخ جمعه 92/2/20 توسط محب

پناهیان: «لا یَخافونَ لَومَةَ لائِم» رمز پیروزی ما در جنگ روانی است/ خوارج به علی(ع) می‌گفتند باید توبه کنید!

سخنران آخرین شب عزاداری در محضر رهبر انقلاب، سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» شروع کرد و ابتدا به رابط? عزت و حماسه، و تقابل «لذت و منفعت» کوتاه مدت با «عزت و حماسه» پرداخت. پناهیان بحث خود را با آیه‌ای از قرآن که به نبرد "نظامی"، "اقتصادی" و "سیاسی" اشاره می‌کرد پی گرفت. و در بخش اصلی و انتهایی سخنان خود به نقش ویژ? «تحمل سرزنش‌ها و ملامت‌ها» برای پیروزی در نبرد سیاسی و روانی سخت گفت.

دریافت متن در قالب PDF

دریافت اینفوگرافیک ها در قالب PDF

دانلود با کیفیت پایین(حجم 6 مگا بایت)

دانلود با کیفیت متوسط(حجم 26 مگا بایت)

دانلود با کیفیت خوب( حجم 53 مگا بایت)

------------------?خلاصه?------------

در ادامه فرازهایی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در حسین? امام خمینی(ره) را می‌خوانید:

  • عزّت نتیج? حماسه است. اما عزّت، دشمنان خاموش، نامرئی و ساکتی دارد. «لذت» و «منفعت» کوتاه مدت دو دشمن عمد? «عزّت» هستند. اگر کسی بخواهد عزّتش را حفظ کند، باید از بسیاری لذّت‌ها چشم‌پوشی کند. منفعت هم چیزِ بدی نیست اما وقتی منفعت‌طلبی غلبه پیدا کرد، جامعه را ذلیل خواهد کرد. هر امّتی که بخواهد حماسه‌ساز باشد، باید تکلیف خودش را با این تقابل مشخص کند./ ملّتی که عزّت را ترجیح دهد، به منافع و لذایذ پایدار می‌رسد. بعضی‌ها رسماً به جامعه شعارهای منفعت‌طلبانه و غیرعزّتمندانه پیشنهاد می‌کنند. خیلی قباحت می‌خواهد در جامعه‌ای که 30 سال با حماسه زندگی کرده، و سرمای? اصلی‌اش عزّتی است که اسلام به او داده، به این جامعه منفعت‌طلبی توصیه بشود.
  • این آی? قرآن تا حد زیادی ابعاد حماسه را برای ما روشن می‌کند. می‌فرماید: «شما قطعا در "اموال‌تان" و "جان‌هایتان" دچار گرفتاری‌ها و  آزمایش‌هایی می‌شوید» بعد می‌فرماید «لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا أَذىً کَثیراً» مشکل بعدی که خداوند متعال مطرح می‌فرماید غیر از درگیری‌های اقتصادی و درگیری‌های نظامی که جان ما را به مخاطره می‌اندازد، مشکل جالبی است؛ می‌فرماید: مؤمنین! شما در آیند? نزدیک به شدّت اذیّت می‌شوید، خیلی اذیّت می‌شوید؛ «اَذاً کَثِیراً». از چی اذیّت می‌شوید؟ از بس حرف نامربوط به شما می‌زنند. جالب است! کسی بخواهد حماسه بیافریند، باید مقابل حرف شنیدن، مقاومت داشته باشد. یکی از آزمایش‌های مؤمنین این است که حرف بشنوند و محکم بایستند.
  • اما در آن جنگ روانی، چه شعاری شعارِ کلیدی است که می‌تواند ما را از این مرحله عبور بدهد؟ «لا یَخافونَ لَومَةَ لائِم»! این رمز عملیات و رمز پیروزی ماست در جنگ روانی‌ای که دشمن علیه ما راه می‌اندازد یا حرف‌هایی که از دشمنانِ دانا و دوستان نادان می‌شنویم. رمز عملیات ما، یعنی راهی که ما باید عمل بکنیم چیست؟ «لا یَخافونَ لَومَةَ لائِم»
  • ویژگی‌ مؤمنین مقدمه‌ساز بر اساس آی? 54 سور? مائده که در روایات فرموده‌اند مربوط به ایرانی‌ها است، این است که از سرزنش ملامت‌گران نمی‌ترسند؛ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ. رسول خدا(ص) فرمودند: اگر کسی می‌خواهد بی‌تردید وارد بهشت بشود، از سرزنش کسی نترسد. چقدر این مطلب اهمیّت دارد؟ شما می‌دانید زبیر، در آن لحظ? آخر امیرالمؤمنین علی(ع) متقاعدش کرد که تو نباید با من بجنگی. زبیر گفت: «آخر حرف مردم را چه‌کار کنم؟» با همین یک کلمه رفت جهنّم.
  • ولی نکت? حساسی-که نکت? پایانیِ بحث است- در اینجاست که اگر شماتت از جانب دشمنان باشد، قابل تحمل است. اما بعضی وقت‌ها شماتت از جانب دوستان نادان است، این را باید چه‌کار کرد؟ سرزنش‌ها، حرف‌های بی‌ربطی که این گوشه و آن گوشه تولید می‌شود را باید چه‌کار کرد؟ انواع و اقسام شماتت‌ها و سرزنش‌ها وجود دارد. یک نمونه از اینها را عرض کنم. مثلاً خوارج یکی از حرف‌هایی که به علی‌بن ابیطالب(ع) می‌زدند، و بر همین حرف ایستادند تا بدترین جنگ تاریخ اسلام را شکل دادند، این بود که گفتند: یا علی! شما اشتباه کردی مذاکره با معاویه را پذیرفتی، و در جنگ کوتاه آمدی! حالا باید توبه کنی! ما توبه کردیم شما هم زودباش توبه کن!
  • امیرالمؤمنین(ع) منطق‌شان در پاسخ به خوارج این بود که من در موقع خودش به وظیفه‌ام عمل کرده‌ام، چرا باید توبه کنم؟ اگر چیزی را قبول کرده‌ام، یا تحمیل شده، یا موقع یک عملی نبوده است، یا اینکه به تقدیری آن را برای جامعه بهتر دیدم، باید اعتماد کنید. اما خوارج می‌گفتند: نه! شما باید توبه کنی!
  • دوستان من! این سخن، سخن خوارج‌گونه است. امروز متأسفانه آدم از بعضی‌ها که ادّعای روشنفکری‌شان می‌شود و ادّعایشان می‌شود که خیلی با خوارج فاصله دارند، این جنس حرفها را می‌شنود. فکر می‌کنند خوارج اقشار متحجّری بودند. نه‌خیر! خوارج متحجّر نبودند. «زودباش توبه کن! تو فلان موقع از کی طرفداری کردی؟ حالا توبه کن!» آدم یادِ خوارج می‌افتد، خب چه‌کار کند؟ آدم که نمی‌تواند جلوی تداعی خودش را بگیرد. ما اگر به وظیف?مان عمل کرده باشیم، هرکس بیاید حرف بی‌اساس بزند، بگوید توبه کن، باید مقابلش ایستاد. باید مقابل سرزنش و تحقیرش ایستاد.
  • ما در موقعیتی هستیم که در چند جبهه باید مبارزه، مقاومت و روشنگری کنیم. شبیه شرایطی که امیرالمؤمنین علی(ع) داشت. حضرت از یک طرف با طلحه و زبیر درگیر بود، وقتی می‌رفت سمت طلحه و زبیر که با آنها بجنگد، به نفع معاویه تمام می‌شد. وقتی می‌رفت به سمت معاویه، به نفع یک گروه دیگر تمام می‌شد. تا می‌رفت به سمت خوارج، دوباره معاویه خوشحال می‌شد. اینها گروه‌های متنوعی بودند، امیرالمؤمنین علی(ع) همزمان در چند جبهه می‌جنگیدند. شما ببینید، تیپ طلحه و زبیر کجا، تیپ معاویه کجا؟! اصلاً طلحه و زبیر جریان درست کرده بودند علیه امثال معاویه. بعد دوباره ببینید تیپ خوارج کجا، تیپ معاویه کجا؟! تیپ خوارج کجا تیپ انواع طلحه و زبیر کجا؟ اینها اصلاً با هم خوب نبودند. ولی امیرالمؤمنین(ع) مجبور بود در چند جبهه بجنگد. امیرالمؤمنین(ع) وسط ایستاده بود و به طور همزمان با چند نوع انحراف مبارزه می‌کرد که آنها خودشان هم با همدیگر دشمن بودند. یعنی اگر امیرالمؤمنین(ع) کنار می‌رفت، اینها خودشان همدیگر را تِکه تِکه می‌کردند، این‌جور نبود که خوارج نخواهند معاویه را بکشند. ولی انرژیِ امیرالمؤمنین(ع) در جنگ با خوارج، گرفته شد و به معاویه نرسید.
  • ظاهراً جامع? ما هم خیلی دارد پیشرفت می‌کند، و ما داریم با آزمایش‌های پیچیده‌ای مواجه می‌شویم. در این آزمایش‌ها و در این چند جبه? درگیری وقتی چند نوع انحراف در جامعه سر بلند کرد، به سمت هر انحرافی بروی بخواهی باهاش مبارزه کنی، می‌بینی به نفع آن یکی انحراف تمام شده است. بعد مذمّت‌ها می‌آید، بعد شماتت‌ها می‌آید، حرف‌های بی‌دقت می‌آید.الان جامع? ما به اینجا رسیده است. چه‌کار باید کرد؟ ما می‌خواهیم در زمانِ خودمان در چند جبهه جنگیدن را پیروزمندانه ببریم جلو. هر مذمّتی از هر گوشه‌ای بلند بشود که ما نباید به آن توجّه کنیم. ما الحمدلله با انواع و اقسام جریان‌های انحرافی که بتوانند خودشان را سازماندهی کنند، بیایند مقابل، مقابله خواهیم کرد و با هم? آنها هم به قدر کافی منطق داریم که درگیر بشویم. درگیری با یکی از اینها نباید موجب تقویت یکی دیگر باشد و تضعیف هم? آنها را در آنِ واحد باید در دستورِ کارمان داشته باشیم تا غربت و مظلومیت علی‌بن ابیطالب(ع) تکرار نشود.
----------------?مشروح---- ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/2/18 توسط محب

shahadat_a_zahra_pbuh_by_ostadreza-d5yv9o1.jpg

باز باران با ترانه
دختری تنها زخانه
می رود همراه بابا
شاخه یاسی
جانمازی
هدیه یی از بهر مادر
می برد...
نزدیک قبری
زیر لب گوید به مادر
یادم آمد عصر کوچه
چهره ات..
با سر انگشت
لرزان
مینویسد بر مزارش

مادرم روزت مبارک

تعجیل در فرج مولامون وهدیه به مادر هم بلاگی بزرگوارمون که  این مطلب رو از ایشون گرفتم صلوات فراموش نفرمایید



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/2/11 توسط محب

لوگوی دوستان
لینک دوستان

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای اواز قطره محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.