سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اواز قطره
 
عمری م .ح .ب بوده ام وحال تصمیم گرفتم محب بودنم را جشن خون بگیرم در فکر یک جشنم ...

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
"درس ولایتمداری - جلسه دوم"

با نگاهی به آیات ابتدایی سوره ی بنی اسرائیل:
آیا نابودی کامل اسرائیل به دست سربازان آیت الله خامنه ای صورت می گیرد؟

"گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم میکنند... بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد."(اول فروردین 92)
دقت دارید «با خاک یکسان کردن» یک شهر یعنی چه؟!
در آیات نخستین سوره اسراء(بنی اسرائیل...) از دو فساد بزرگ یهودیان در عالم سخن به میان آمده:
وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ
خداوند ابتدا درباره ی شکست سنگین یهودیان پس از فساد اول سخن می گوید. آنگاه از پیروزی آنها پس از شکست خبر میدهد. اما فساد دوم که همراه با نابودی کامل آنها در سرزمین فلسطین است:
" هنگامی که این وعده دوم فرا میرسد گروهی جنگجو و پیکارگر بر شما چیره میشوند، آن چنان بلائی به سرتان میآورند که آثار غم و اندوه از صورتهای شما میبارد (فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ).
آنها حتی بزرگ معبدتان بیت المقدس را از دست شما میگیرند" و در آن داخل میشوند همانگونه که بار اول داخل شدند" (وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ).
آنها به این هم قناعت نمیکنند، "تمام بلاد و سرزمینهایی را که اشغال کرده اند درهم میکوبند و با خاک یکسان می کنند"(وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً).
حالا بار دیگر جمله ی رهبری را مرور کنید...
امریکا جنگ را به خاورمیانه کشانده؛ در مثلث لبنان-سوریه-فلسطین؛ آیا سرنوشت آخرالزمانی اسرائیل به دستان خودش رقم خواهد خورد؟!
------------------------------------------
بخاطر برخی شبهه ها این متن کوتاه اضافه می شود:
پ ن:
در تفسیر مجمع البیان آمده که چون تعبیر بعثنا و عبادا لنا آمده پس قومی که بنی اسرائیل را نابود میکنند ضرورتا مومن هستند. البته علامه طباطبایی در المیزان با نقل قول شیخ طبرسی گفته این ضرورت وجود ندارد و ممکن است قوم فاسقی اینکار را کرده باشند. ولی علامه قول شیخ طبرسی در مجمع الببان را محتمل می داند.
چون خود مفسرین بدنبال یافتن مصادیق این آیات بوده اند پس مصداق یابی برای آنها ایرادی ندارد. البته روشن است که من ادعا ندارم تفسیر بلدم. باید به علما و تفاسیر موجود مراجعه کرد. ولی با تکیه بر شباهتی که میان سخن رهبری و آیات قرآن بود این نگاه را ارائه کردم. ضمن اینکه برخی علما مرتبه ی دوم نابود شدن بنی اسرائیل را بدست سربازان جبهه ی اسلام و در آخرالزمان می دانند. طبعاً این امیدواری بزرگی است. برخی علمای معاصر مانند آیت الله جوادی آملی هم فساد دوم بنی اسرائیل را جنایات فعلی رژیم صهیونیستی و بهم ریختن دنیای امروز بدست آنها می دانند.

"با تشکر از دکتر وحید یامین پور"


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/1/15 توسط محب

لوگوی دوستان
لینک دوستان

بالای صفحه



تمامی حقوق این وبلاگ برای اواز قطره محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.